2008. augusztus 21., csütörtök

Minden napra egy pingvin

Egy klagenfurti könyvesboltban jöttek szembe velem a pingvinek. Nem tudtam kikerülni őket, olyan kedvesen néztek rám, szerettek volna hazajönni velem. De, nem! Ezt a mesét én már olvastam valahol ("tegnap állatkerteben voltunk, ma moziba megyünk..."), nem jó ómen pingvint befogadni, mert csőstül jön a veszedelem. Így hát szomorú szívvel elnézést kértem a vándoroktól, visszatuszkoltam őket a ládába, és postáztam Madagaszkárra a különítményt.

Akinek a Pingvinek vándorlása után eszébe jutott, hogy milyen édes is lenne 1-2 ilyen állatka a frigóba, ajánlom szíves figyelmébe Jean-Luc Fromental (Szerző), Joëlle Jolivet (Illusztrátor) 365 pingvin című könyvét. Zseniális! Szerintem... Az illusztráció egyszerű, mint egy bartoserika, sablon pingvinek töméntelen mennyiségben, mégis jópofák. A borítón szinte ijesztő, ahogy nyomakodnak kaján vigyorral az arcukon. A család is, mintha papírból lenne kivágva: szögletesek, együgyűek, cukipofák (főleg apu a szarukeretes szemüveggel). A történet bájosan egyszerű: a postás minden nap beállít egy csomaggal, amiből egy pingvin mászik elő: "Én vagyok az 1, 2 stb. számú, etess meg!" 1-2 még oké, de mihez kezdjenek egy (két, há...) rakással?! Itt kezdődik a móka-kacagás: hová lehet elspajzolni ennyi állatkát? Megnyugtatok mindenkit: a szarukeretes és családja mindenre fel van készülve, leleményesek, mint Odüsszeusz, felülkerekednek a pingvinek áramlásán. És, amikor már úgy tűnik, hogy minden rendben, csenget a postás és egy még nagyobb dobozt hoz!



Ajánlom számolni tanuló gyerekeknek, gonoszmentes mesekönyvre vágyó kismamáknak, nagy hasznot remélő könyvkiadóknak. Ja, mert magyarul egyelőre még nem kapható. Úgyhogy irány Klagenfurt, vagy Bécs, vagy Parndorf...

Pompor Zoltán

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Vagy megrendelhetö a neten keresztül angolul is.
Engem kicsit Harry Potterre emlékeztet a levelek miatt. Igaz, ami igaz, valóban szükség lenne még több számolást gyakoroltató könyvre a kicsik számára.
De hogy Bartos Erikára emlékeztetne? Ezen azért vitatkozhatnánk, hiszen a francia nevü Amerikában élö illusztrátor igencsak elismert, és tavaly Hergé 100. születésnapjára egy Hergéröl szóló könyvet illusztrált.
Bocsánat, elfelejtettem, hogy Hergé nem divat Magyarországon. A korombeli svéd férfiak pedig az ö képregényein nöttek fel. Nálunk is van itthon egy halom. Tilos öket kidobni!

Melissa